Wycieczka do Nowego Wiśnicza i Bochni

17.04.2018 roku odbyła się tradycyjna wycieczka szkolna, tym razem do Nowego Wiśnicza i Bochni. Najpierw udaliśmy się do wczesnobarokowego zamku Kmitów i Lubomirskich. W zwiedzaniu towarzyszyła nam pani przewodnik, która nie tylko nas oprowadzała po komnatach, ale również bardzo ciekawie opowiadała o jego historii i legendach. Widzieliśmy wspaniałe eksponaty: zabytkowe meble, rzeźby, obrazy i srebra.Dużym zainteresowaniem cieszyła się komnata kaplicy zamkowej, która jest skonstruowana tak, że będąc w jednym jej rogu, można doskonale słyszeć nawet bardzo cichą rozmowę z rogu przeciwległego. Z tarasu widokowego podziwialiśmy piękny krajobraz i panoramę Nowego Wiśnicza.

Następnym punktem zwiedzania był Bastion, czyli nowoczesna próba przedstawienia odległej historii przy pomocy najnowszych technologii wizualnych. Wirtualna rzeczywistość pozwoliła nam na podróż w czasie, połączyła ekscytującą zabawę z informacją o przeszłości, umożliwiła nam swobodny lot przez XVII-wieczny wiśnicki zamek. Zobaczyliśmy jego wnętrza i życie mieszkańców. Dla niektórych było to jednak bardzo stresujące przeżycie.

W drugiej części wycieczki zwiedzaliśmy Kopalnię Soli w Bochni. Po emocjonującym zjeździe szybem 343 metry w dół udaliśmy się za panem przewodnikiem w kolejną podróż w czasie. Za pomocą interaktywnych inscenizacji oraz przestrzennych słuchowisk pokazane zostały średniowieczne techniki wydobywcze, zwyczaje górnicze oraz inne aspekty z życia kopalni. Jedną z wielu atrakcji była piękna kaplica św. Kingi. Na koniec wszyscy wróciliśmy na powierzchnię szybem górniczym, po czym wyruszyliśmy w drogę powrotną. Ciekawe miejsca i miła atmosfera sprawiły, ze wszyscy uczestnicy wycieczki szkolnej byli zadowoleni i w dobrych humorach..

Cel wyprawy został zrealizowany, bo wycieczki szkolne, nie tyle powinny bawić, co uczyć. A nasza, taka właśnie była.